Sytuacja wielu osób pogorszyła się w ciągu ostatnich dwóch lat. Kryzys bardziej dotknął tych, którzy wcześniej byli bezrobotni lub ich sytuacja na rynku pracy była trudna. W 2021 r. sieć EPSZ nadal współpracowała na rzecz odbudowy rynku pracy po pandemii, realizowała działania na rzecz grup wrażliwych, ale także podejmowała zagadnienia związane z modernizacją służb zatrudnienia, w szczególności poprzez ich szeroką digitalizację. Priorytetem było natychmiastowe działanie i wsparcie odnowy rynku pracy.
W 2021 r. nowym priorytetem było „zazielenienie" rynku pracy i promocja podejścia ekologicznego: rolą służb zatrudnienia było wspieranie adaptacji umiejętności lub budowanie umiejętności potrzebnych w nowych, „zielonych" sektorach.
Wydarzenia były kontynuowane w formie on-line. Zrealizowano:
- trzy przeglądowe warsztaty tematyczne: „Wsparcie osób młodych", „Wsparcie grup wrażliwych" i „Wsparcie PSZ w odnowie rynku pracy",
- cztery grupy robocze:
- widoczność i rozwój marki PSZ,
- aktualizacja strategii sieci EPSZ (nowa strategia została przyjęta przez Zarząd sieci 25 czerwca 2021 r.),
- zarządzanie jakością,
- taksonomia,
- trzy webinaria,
- trzy projekty wzajemnego wsparcia (mutual assistance) dla PSZ z Grecji, Belgii (Actiris) i Litwy,
- konferencję udziałowców rynku pracy pt. „Siła partnerstw",
- cztery spotkania typu Jour Fixe.
Ponadto opracowano:
- 12 materiałów tematycznych,
- 25 dobrych praktyk krajowych PSZ.
Wyniki działań sieci EPSZ można znaleźć na stronach internetowych Centrum Wiedzy sieci EPSZ.
W 2020 r. rozpoczęto realizację III cyklu Benchlearningu, który został przerwany przez pandemię. Program został dostosowany do formatu online. W 2021 r. odbyło się 11 ocen online PSZ z Chorwacji, Austrii, Węgier, Niemiec, Belgii (VDAB), Grecji, Holandii, Portugalii, Czech, Francji i Malty.
4 maja 2021 r. sieć przywitała nowego członka – Publiczne Służby Zatrudniania z Lichtensteinu.
W marcu 2021 r. uruchomiono nową formę promocji i upowszechniania informacji o najnowszych wydarzeniach z rynku pracy w formie podcastów, która ma na celu dotarcie do szerokiego grona odbiorców. W 2021 r. przygotowano 8 takich formuł.